Persbericht

Wereldwijde economische groei wordt negatief beïnvloed door aanhoudende achterstanden in IT-vaardigheden

PRESS RELEASE – Donderdag 14 Juni, 2018

70% van de wereldwijde industrie kampt met een tekort aan noodzakelijke IT-vaardigheden

Cary, North Carolina, VS - Global Knowledge, 's werelds toonaangevende leverancier van IT- en professionele opleidingsservices, heeft zijn 11e jaarlijkse IT-vaardigheden- en salarisrapport uitgebracht.

Op basis van antwoorden van 16.000 IT-professionals uit de hele wereld, toont het gezaghebbende rapport een verontrustende vaardigheidskloof die volgens respondenten een negatieve impact heeft op de bedrijfsgroei en waardoor organisaties risico lopen op cyberaanvallen.

Het rapport geeft aan dat 70% van de wereldwijde industrie te kampen heeft met een tekort aan noodzakelijke IT-vaardigheden, wat resulteert in vertragingen bij de product- en marktontwikkeling en de trage inzet van kritieke projecten, mislukken van projecten en hogere stress bij werknemers.

Organisaties over de hele wereld noemen uitdagingen in het verwerven van de vaardigheden die nodig zijn om cybersecurity te waarborgen of om kritieke technologieën toe te passen, waaronder cloud computing, kunstmatige intelligentie en blockchain.

De zilveren lijn is dat de vraag naar gekwalificeerde IT-professionals de salarisgroei in de sector stimuleert, met een gemiddeld jaarsalarisverschil van $ 3000 tussen gecertificeerde en niet-gecertificeerde IT-professionals in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Todd Johnstone, Global Knowledge CEO, zei: "Het is geweldig om veel van onze klanten te zien die hebben geïnvesteerd in het opbouwen van hun vaardigheden en het behalen van geweldige carrièresuccessen, maar dit onderzoek stuurt ook een duidelijke waarschuwing naar alle organisaties dat ze zich moeten concentreren op het bouwen de vaardigheden die ze nodig hebben om succesvol te zijn, als ze voorop willen blijven lopen in een snel veranderende omgeving."

"De nieuwe technologiesector biedt grote kansen om efficiëntiewinsten en concurrentievoordelen te behalen voor organisaties die beschikken over de mensen en de vaardigheden die nodig zijn om hiervan te profiteren. Degenen die dat niet doen, zullen onvermijdelijk achterblijven. "

"We zien ook toenemende economische en fysieke risico's die samenhangen met cyberaanvallen, en de noodzaak om ons bewust te blijven van de steeds geavanceerdere risico's die we helaas wereldwijd tegenkomen."

Global Knowledge levert cursussen en certificeringen voor uiteenlopende IT- en professionele onderwerpen, waaronder IT-beveiliging, fysieke en virtuele klaslokalen en on-demand digitale kanalen. Met 1.500 werknemers en meer dan 100 belangrijke samenwerkingsverbanden wereldwijd, heeft Global Knowledge een geografisch bereik dat uniek is in de branche.

Over Global Knowledge

Global Knowledge is de wereldwijde leider in IT en professionele training en biedt de vaardigheden die individuen en organisaties nodig hebben om te slagen in een steeds veranderende wereld.

Om aan de behoeften van de klant te voldoen, heeft Global Knowledge de unieke flexibiliteit om een breed portfolio aan cursussen online, in klaslokalen en via een wereldwijd partnernetwerk te leveren.

Global Knowledge is opgericht in 1995 en heeft wereldwijd 1500 medewerkers, waaronder bekroonde instructeurs die algemeen worden beschouwd als de beste in de branche.

Bevestigd als 's werelds toonaangevende trainingsaanbieder, maakt Global Knowledge het mogelijk meer te doen slagen